Nauka przez zabawę i współpracę – kreatywne zajęcia na Teneryfie

Kolejny dzień mobilności na Teneryfie upłynął w duchu integracji, współpracy i dobrej zabawy. Uczestnicy mobilności wzięli udział w wyjątkowych warsztatach symulacyjnych, których celem było zrozumienie roli empatii, komunikacji i zaufania w procesie edukacji.

Każda grupa składała się z czterech osób: jednej „niewidomej”, jednej „niesłyszącej”, jednej „chromiej” i jednej, która miała pełnię zmysłów. Zadania wymagały kreatywności, współdziałania i wzajemnego wsparcia – tak, by każdy uczestnik mógł aktywnie wziąć udział. Na kartkach zadań znalazły się różnorodne ćwiczenia: szukanie przedmiotów, rozwiązywanie zagadek, przenoszenie cieciorki łyżeczką do butelki czy budowanie domków z trójkątów. Nie zabrakło też części teoretycznej – uczestnicy sortowali definicje z zakresu edukacji outdoor i inkluzji, rozmawiając o tym, jak takie działania można wykorzystać w pracy z dorosłymi i młodzieżą.

Choć ćwiczenia niosły ze sobą mnóstwo śmiechu (bo jak tu coś znaleźć, gdy nic się nie widzi?), ich przesłanie było głębokie – zrozumieć drugiego człowieka, dostrzec jego ograniczenia, ale i potencjał. Zajęcia pokazały, jak ważne jest wzajemne zaufanie, cierpliwość i umiejętność komunikacji w grupie.

To kolejny dzień, który potwierdził, że uczyć można się nie tylko z książek, ale przede wszystkim poprzez doświadczenie, ruch i emocje.

Jest to mobilność indywidualna realizowana w ramach naszej akredytacji Erasmus+ w sektorze Edukacji Dorosłych, projekt nr 2025-1-PL01-KA121-ADU-000340109.